Twitter

Snel je nieuws naar buiten willen brengen? Op de hoogte blijven van de muziekvoorkeuren van journalisten? Het gesprek aangaan met journalisten en je fans? Of wil je weten welke industrieprofessional naar welk concert gaat zodat je hem persoonlijk kunt aanspreken? Twitter is je antwoord.

Het geheim van succesvol twitteren is alleen te posten wanneer het relevant is voor je fanbase. Dus niet of je je tosti hebt laten aanbranden, maar wel dat je vanavond een plek op de gastenlijst verloot. Hoewel… sommige artiesten komen er juist mee weg als ze iets plaatsen over die aangebrande tosti. Je kunt ontzettend veel nieuws kwijt in 140 karakters. En je kunt met een ingevoegde url je fans sturen waar je ze wil: je blog, website of laatste YouTube video. Voordeel is ook nog dat niet geen vrienden hoeft te worden met al je volgers, maar je trouwste volgers kun je belonen door ze terug te volgen. Houd altijd goed je mentions in de gaten en reageer wanneer nodig.

Je kunt Twitter natuurlijk ook gebruiken om zelf op de hoogte te blijven. Veel muziekjournalisten zijn actieve Twitteraars, dus kom je makkelijk achter hun muziekvoor- en afkeuren.

Een paar do’s & don’ts lees je op Frankwatching. En waarom Twitter handig is voor bedrijven en dus ook voor muzikanten lees je hier