YouTube

De videodienst van Google is inmiddels de tweede zoekmachine na Google. YouTube is de nieuwe cd-speler of jukebox. Het is dus zaak om aandacht te besteden aan je profiel en kanaal. Je zet er natuurlijk je videoclips op, maar heel populair zijn ook instructievideo’s. Video’s die je upload voorzie je natuurlijk van de juiste tags zodat ze goed vindbaar zijn. En op je profiel heb je al je social media, website links en contactgegevens gezet. Heb je geen geld voor een videoclip? Maak dan een lyric video zodat je toch op YouTube te vinden bent.

Om uit te zoeken op welke termen op YouTube wordt gezocht is er de KeyWordTool. Dan kun je in de titel, omschrijving en labels van je video hier rekening mee houden. Wie goed weet te labellen, kan meest gerelateerde video worden. En dat is heel wat waard op een videodienst die dagelijks miljarden weergaven heeft. Views zijn goed voor je naamsbekendheid. Bij voldoende views kun je inkomsten genereren via advertenties. En zorgen dat de viewers bezoekers van je website worden.

YouTube Marketing op Mashable 

Tips voor promotie via YouTube